Guest on Dutch radio program ‘Noorderlicht’

Arwen Deuss was a guest in the Dutch radio program ‘Noorderlicht’, which discusses research highlights. She talked about her recent Science paper on regional variations in inner anisotropy using normal mode observations. You can read more and listen to the radio program here (in dutch).

Hoe ziet de aarde er van binnen uit? We weten het niet goed. Op sommige plekken, waar vulkanen as, rook en lava spugen, kunnen we een stukje naar binnen kijken. Verder moeten onderzoekers het vooral van indirecte metingen hebben. Door te meten aan trillingen van de aarde na een aardbeving bijvoorbeeld. En wat ontdekt je dan? Dat de ijzeren kern van de aarde op een sinaasappel lijkt, opgedeeld in partjes, zo schrijft Arwen Deuss van de Cambridge universiteit deze week in het vakblad Science. Wat dat betekent daarover vertelt ze vanmiddag meer in Noorderlicht Radio.

Noorderlicht Radio